ZUS przywrócił bezpośrednią obsługę klientów z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Bez maseczki nie wejdziecie do sali obsługi klienta. Zakład zachęca jednak, aby swoje sprawy nadal załatwiać zdalnie.
Obsługa w placówkach ZUS jest realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (min. 1,5 m między osobami). Mieszkańcy są wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności konkretnego stanowiska. Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie mogą podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
W poniedziałki nasze placówki są dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00.
Zakład informuje, że w placówkach pozostały skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski, pisma:
- „Skrzynka na dokumenty”
- skrzynka „Wnioski przedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa”,
- skrzynka „Wnioski górnicze”.
Ze względu na obowiązujący stan epidemii, ZUS nadal zachęca do załatwiania spraw bez wychodzenia z domu poprzez:
- elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych
"Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń".
- telefonicznie
do dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
oraz specjalne nr telefonu:
nr telefonu 22 290 87 01 dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15
obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.
nr telefonu 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03 dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15
obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:
22 484 84 84 732 122 500
Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00 – 16.00.
W Oddziale ZUS w Bielsku-Białej uruchomiono dodatkowe numery telefonów do DORADCÓW DS. ULG I UMORZEŃ w dni robocze w godz. 7-15:
33 825 30 70, 33 825 30 71, 33 825 30 72, 33 825 30 73, 33 825 30 74, 33 825 30 62.
M.Fritz