Jesteśmy w przedświątecznym ferworze zakupów. W związku z pandemią Covid-19 wielu z nas kupuje prezenty dla bliskich przez Internet. Warto dołożyć starań, aby obyło się bez przykrych niespodzianek.
Koniecznie sprawdźmy zawartość przesyłki jeszcze przy kurierze. Jak mówi Irena Krzanowska, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Bielsku-Białej warto tego przypilnować, bo w związku z sytuacją epidemiczną zmieniły się przepisy wg. których kurier może zostawić paczkę i odjechać bez potwierdzenia jej odbioru. Jeśli zawartość jest uszkodzona, domagajmy się przyjazdu kuriera i spisania przez niego protokołu szkody.
- Mieliśmy skargę od mieszkańca, który dostał ubitą umywalkę. Kurier, mimo próśb nie wrócił się i odesłał klienta do wypełnienia protokołu on-line. Podobnie polecili w biurze firmy przewozowej. Tyle tylko, że potem sytuację rozstrzygnięto na niekorzyść kupującego, bo uznano dokument za niewiarygodny- spisany jedynie przez mieszkańca- mówi Irena Krzanowska. Dodaje, że jest to problem występujący przez cały rok, nie tylko przed świętami. Jednym ze sposobów uniknięcia takiej sytuacji, jest zamówienie towaru z płatnością przy odbiorze.
Problemy mogą wystąpić także przy zwrocie zakupów. - Zadzwoniła do nas kobieta, której zwrotu nie przyjęto bo przedmiot dotarł uszkodzony- mówi rzeczniczka konsumentów. Zabezpieczeniem może tu być wykupienie dodatkowej usługi- sprawdzenie zawartości. W takiej sytuacji przesyłka jest otwierana przez odbiorcę przy kurierze. Niestety, nie wszyscy oferują taką usługę.
M.Fritz