Pracownicy oddziału ZUS w Bielsku-Białej od maja br. będą obsługiwali klientów w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych tylko w budynku przy ul. Traugutta. Chodzi o pomoc w złożeniu wniosków o świadczenie rodzinne 500+, Rodzinny Kapitał Opiekuńczy oraz dopłatę za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna, tzw. „żłobkowe”.
Pracownicy będą pomagać przy ul. Traugutta w dni robocze w godzinach urzędowania.
W ZUS nadal działają infolinie dotyczące świadczeń rodzinnych dostępne w dni robocze, od poniedziałku do piątku:
- pod nr tel. 22 290 55 00 od 8.00 do 15.00 (pytania można zadawać e-mailem Kontakt z ZUS)
- dla obywateli Ukrainy pod nr tel. 22 444 02 05 od 8.00-18.00 - konsultanci infolinii udzielają informacji w języku ukraińskim i polskim (pytania można zadawać e-mailem Kontakt z ZUS dla klientów z Ukrainy).
Informacje dotyczące wypłacanych świadczeń rodzinnych dostępne są także na stronie internetowej ZUS (www.zus.pl), zarówno w języku polskim i ukraińskim.
źrodło: ZUS/MF