Informacja o sposobie, zakresie i trybie udostępniania danych zgromadzonych w rejestrach publicznych prowadzonych w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białej
Dane zgromadzone w prowadzonych w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białej rejestrach publicznych udostępnia się podmiotom publicznym oraz podmiotom niepublicznym realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów bądź na skutek powierzenia lub zlecenia ich realizacji przez podmiot publiczny - wyłącznie do realizacji tychże zadań publicznych.
Dane udostępnia się na wniosek spełniający wymagania określone w § 2 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r. poz. 29), zawierający:
- nazwę podmiotu ubiegającego się o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze i adres jego siedziby;
- nazwę podmiotu, do którego wniosek jest skierowany;
- określenie rejestru, w którym są zgromadzone dane, które mają być udostępnione;
- wskazanie zadania publicznego i podstawy prawnej jego realizacji przez podmiot ubiegający się o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze, którego wykonanie wymaga udostępnienia tych danych;
- oznaczenie zakresu żądanych danych i sposobu ich udostępniania;
- wskazanie okresu udostępniania danych;
- zobowiązanie podmiotu ubiegającego się o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze do ich wykorzystania wyłącznie do realizacji zadania publicznego, o którym mowa w pkt 4;
- oświadczenie o spełnianiu przez podmiot ubiegający się o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze warunków zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych niezbędnych do uzyskania dostępu do tych danych;
- własnoręczny podpis albo kwalifikowany podpis elektroniczny osoby reprezentującej podmiot ubiegający się o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze.
W przypadku stwierdzenia braków wniosku, kierownik jednostki organizacyjnej, w której jest prowadzony rejestr, wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Dane udostępnia się na warunkach, w sposób, w zakresie i w terminie określonym w przepisach, na podstawie których rejestr jest prowadzony, a jeżeli przepisy te nie określają terminu – dane udostępnia się nie później niż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia wniosku o ich udostępnienie. Dane udostępnia się w formie papierowej lub na nośnikach elektronicznych (CD, pendrive; w formatach: PDF, GML, DXF.
Podmiot, któremu udostępniono dane, jest zobowiązany do ich zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych lub nieuprawnioną zmianą ich zawartości oraz przed ich wykorzystaniem niezgodnym z celem, dla którego zostały uzyskane oraz odpowiada za bezpieczeństwo i integralność uzyskanych danych.
Wnioski można składać w Biurze Obsługi Mieszkańca (na parterze), przesyłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną, e-PUAP-em i FTP.
Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym