W związku ze stanem epidemii koronawirusa Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło usługę tymczasowego profilu zaufanego. Ma to zwiększyć liczbę mieszkańców, którzy drogą internetową komunikują się ze swoimi urzędami.
Tzw. profil zaufany jest wymagany, jeśli ktoś chce skorzystać z platformy elektronicznej ePUAP. Teraz może on zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem.
Usługa przeznaczona jest przede wszystkim dla osób, które chciałyby potwierdzić profil zaufany przez Internet, jednak nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank z którego usług korzystają nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego. Tymczasowy profil zaufany będzie ważny przez 3 miesiące.
Jak uruchomić tymczasowy profil zaufany?
1. Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem: https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
2. Należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza rejestrującego.
3. Od momentu złożeniu wniosku w ciągu kilku dni urzędnik zadzwoni i zaprosi wnioskującego do rozmowy wideo (w wyjątkowych sytuacjach możesz czekać dłużej).
Do przeprowadzenia rozmowy niezbędne są: urządzenie, które ma kamerę i mikrofon - na przykład telefon, tablet, laptop oraz zainstalowane aplikacje tj.: Skype lub Microsoft Teams.
M.Fritz