Od 1 lipca br. można składać wnioski w tegorocznej edycji programu „Dobry Start”.
Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie 300+ w ramach programu "Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych [1].
Program uprawnia do jednorazowego wsparcia w wysokości 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
JAK I KIEDY MOŻNA ZŁOŻYĆ WNIOSEK?
Wnioski będzie można składać w okresie od 1 lipca do 30 listopada br. tylko drogą elektroniczną:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS: www.zus.pl
- przez bankowość elektroniczną
- za pośrednictwem portalu empatia.mpips.gov.pl.
KTO I W JAKI SPOSÓB OTRZYMA ŚWIADCZENIE ?
Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20 roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
W przypadku problemów w założeniu profilu na PUE, bądź wypełnieniu wniosku, można skontaktować się z ZUS. Eksperci z Sali Obsługi Klientów będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+.
W razie pytań lub wątpliwości, szczegółowych informacji udzielą Państwu, w każdej placówce ZUS, pracownicy sali obsługi klientów lub pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 22 560 16 00.
Żródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Oddział w Bielsku-Białej
Podstawa Prawna:
[1] Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2021 r. poz. 1092).