ZARZĄD POWIATU W BIELSKU-BIAŁEJ ogłasza konkurs na stanowisko
dyrektora Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej –
II postępowanie
Na podstawie art. 49 ust. 1 pkt 1, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (tj. Dz.U. z 2021r., poz.711, z późn.zm.) oraz § 4 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą (tj. Dz.U. z 2021r., poz. 430), Zarząd Powiatu w Bielsku-Białej ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej, z siedzibą przy ul. Emilii Plater 14.
I. Wymagane kwalifikacje kandydata:
- wykształcenie wyższe;
- wiedza i doświadczenie dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora;
- co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i co najmniej trzyletni staż pracy;
- dobry stan zdrowia;
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie;
- niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
II. W zakresie wiedzy i doświadczenia od kandydata wymagana jest w szczególności znajomość:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (tj. Dz.U. z 2021r. poz. 711, z późn.zm.);
- ustawy z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz.U. z 2020r., poz. 882, z późn.zm.);
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz.U. z 2021r., poz. 1285);
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2021r., poz. 305);
- ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2021r., poz.1129, z późn.zm.);
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (tj. Dz.U. z 2020r., poz.1320, z późn.zm.);
- obowiązujących regulacji prawnych dotyczących funkcjonowania podmiotu leczniczego.
III. Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na stanowisko dyrektora Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej;
- dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe, tj. wykształcenie wyższe, co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i co najmniej trzyletni staż pracy;
- opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej;
- inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata;
- pisemna koncepcja zarządzania i możliwości dalszego rozwoju Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej;
- zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego z datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed dniem zgłoszenia do konkursu;
- oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- oświadczenie o zachowaniu w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z uczestnictwem w konkursie;
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia pracy na tym stanowisku;
- pisemna zgoda na przetwarzanie danych osobowych; w celach przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej.
Wszystkie złożone dokumenty muszą być oryginałami, za wyjątkiem wymienionych w pkt 2 i 4, których kserokopie muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” (oryginały do wglądu Komisji konkursowej).
IV. Miejsce i termin złożenia ofert:
Oferty z dokumentami (z podanym imieniem i nazwiskiem oraz telefonem kontaktowym i adresem zwrotnym kandydata) należy składać w ciągu 10 dni od daty opublikowania ogłoszenia tj. do dnia 5 sierpnia 2021r., w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko dyrektora Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej – II postępowanie”.
Opisane j.w. koperty z dokumentami na konkurs należy przesłać na adres:
Zarząd Powiatu w Bielsku-Białej, ul. Piastowska 40, 43-300 Bielsko-Biała, lub złożyć bezpośrednio: Sekretariat Starosty - I p., pok. 124, w godz. 800- 1500, piątek w godz. 800- 1330.
V. Udostępnianie materiałów informacyjnych:
Regulamin Konkursu, przyjęty przez Komisję konkursową jest dostępny na stronie: www.bip.powiat.bielsko.pl
Materiały informacyjne o stanie prawnym, organizacyjnym i ekonomicznym Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej są udostępniane do wglądu w Wydziale Zdrowia Starostwa Powiatowego w Bielsku-Białej, przy ul. Piastowskiej 40, pokój nr 212, w godzinach od 900-1500, piątek w godzinach od 900-1330 oraz na stronach internetowych Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej.
VI. O terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
VII. Przewidziany termin rozpatrzenia zgłoszonych kandydatur nastąpi do 60 dni od daty zakończenia przyjmowania dokumentów.
VIII. Przewidywany termin nawiązania stosunku pracy – 8 września 2021r.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) - dalej „RODO”:
Administratorem danych osobowych jest Starosta Bielski – Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej, z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ul. Piastowskiej 40. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@powiat.bielsko.pl
Podane dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej.
Podstawą przetwarzania danych są przepisy prawa: art. 49 ust. 1 pkt 1, ust. 2 ustawy z dnia
15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, § 4 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia ministra zdrowia z dnia 6 lutego 2012r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą oraz art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy - w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku podania danych innych niż wynikają z dokumentów wskazanych w ogłoszeniu – podstawą przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO). Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych osobowych) konieczna jest dobrowolnie wyrażona zgoda na ich przetwarzanie - w związku z art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Dane osoby, której zostanie powierzone stanowisko dyrektora będą przetwarzane do momentu wygaśnięcia podstawy prawnej przetwarzania z wyłączeniem celów statystycznych, archiwalnych i zabezpieczenia przyszłych roszczeń administratora danych, przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Dostęp do danych mają podmioty zewnętrzne świadczące usługi na rzecz Urzędu w zakresie niezbędnym do ich realizacji oraz podmioty uprawnione do dostępu do danych na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą przekazane komisji konkursowej.
Podanie danych osobowych zawartych w ogłoszeniu o konkursie jest obowiązkowe. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w konkursie. Podanie innych danych jest dobrowolne.
Osobie, której dane dotyczą przysługuje, w przypadkach określonych przepisami, prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie, jednakże wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.