Lepsza obsługa mieszkańców, wspieranie przedsiębiorczości oraz działań na rzecz ochrony klimatu, promocja powiatu i wzmacnianie marki „Beskidy”. Powiat Bielski zaktualizował dokument, który wyznacza kierunki jego rozwoju. Na ostatniej sesji Rady Powiatu przyjęto Strategię Rozwoju Powiatu Bielskiego 2021+.
W strategii określono kierunki wsparcia strategicznego, w ramach których samorząd powiatu będzie starał się działać. W powiecie bielskim przybywa mieszkańców, w ostatnich 20 latach populacja na tym terenie wzrosła o blisko 15 %. Są to głównie młode rodziny z dziećmi. – Pracując nad strategią zastanawialiśmy się, co starostwo może im zaproponować. Rodzice jadąc do pracy, czy dowożąc dziecko np. na zajęcia pozalekcyjne potrzebują szybkiego dojazdu do Bielska-Białej. Powiat może zatem postawić na rozwój infrastruktury drogowej- mówi Anna Plichta-Kotas, szefowa wydziału Programowania Rozwoju i Funduszy Eeuropejskich w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białej.
Wśród priorytetów Powiatu Bielskiego jest także dbanie o środowisko naturalne, a więc m.in. nacisk na odnawialne źródła energii i ograniczanie skutków eksploatacji górniczej na terenie powiatu. Kolejna ważna sprawa, to obsługa mieszkańców. Każdy chce szybko załatwić swoją sprawę w urzędzie. - Pandemia COVID-19 pokazała, że jako społeczeństwo jesteśmy gotowi robić to internetowo i w tym kierunku powinniśmy pójść wprowadzając nowe e-usługi- dodaje naczelniczka. - Zgodnie z misją powiatu chcemy kreować wysoką jakość życia w Beskidach, dynamiczny rozwój, bezpieczeństwo i czyste środowisko – słyszymy w wydziale Programowania Rozwoju i Funduszy Europejskich.
Strategia rozwoju powiatu powstała m. in. na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród mieszkańców i uczniów szkół ponadpodstawowych, dla których starostwo jest organem prowadzącym oraz warsztatów z kierownictwem urzędu- naczelnikami i kierownikami poszczególnych wydziałów. Poprzedni dokument obowiązywał do końca ubiegłego roku.
M.Fritz