Już nie do sanepidu, tylko centralnie. Wszystkie sprawy związane z COVID-19 mieszkańcy powiatu bielskiego i Bielska-Białej powinni zgłaszać poprzez infolinię lub elektronicznie. Jest to efekt wprowadzenia systemu SEPIS (Platforma Informatyczna Inspekcji Sanitarnej) i dotyczy to całego kraju.
Wszystkie sprawy związane z COVID-19 zgłaszamy dzwoniąc pod numer infolinii + 48 222 500 115 lub online poprzez formularz na stronie https://www.gov.pl/web/gov/zglos-kwarantanne. Chodzi o zgłoszenie pozytywnego wyniku na koronawirusa albo informację o bliskim kontakcie z osobą zakażoną. Aby sprawę zgłosić przez formularz trzeba mieć tzw. Profil Zaufany. Można go szybko założyć np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Jak informuje dr Jarosław Rutkiewicz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Bielsku-Białej, takie zgłoszenie można wypełnić także za kogoś, jeśli dana osoba nie radzi sobie z tym. W związku z powyższym, wszelka korespondencja osób indywidualnych dotycząca COVID-19, kierowana bezpośrednio na adres e-mailowy PSSE w Bielsku-Białej, nie będzie rozpatrywana.
Co ważne, nie dotyczy to zgłoszeń i wiadomości ze szkół i przedszkoli oraz szpitali. Przedstawiciele tych instytucji nadal w sprawach związanych z pandemią kontaktują się z sanepidem.
Pozostałe sprawy kierowane do PSSE w Bielsku-Białej z zakresu zadań statutowych (zapobiegawczy nadzór sanitarny, higiena pracy, higiena komunalna, higiena żywności i żywienia, higiena dzieci i młodzieży oraz epidemiologia) będą rozpatrywane w trybie kodeksu postępowania administracyjnego.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Bielsku-Białej informuje, że czas odpowiedzi na otrzymane zgłoszenia, w związku z bardzo dużą ilością rozpatrywanych spraw, może być wydłużony.
PSSE Bielsko-Biała/M.Fritz