Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2022-09-28 13:52:34 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | ZyzanskaM |
2022-09-28 13:52:30 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Do zadań Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy organizowanie i prowadzenie poradnictwa konsumenckiego poprzez udzielanie porad prawnych oraz prowadzenie mediacji w załatwianiu spraw konsumenckich. Zakres działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów określa ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Pracami Biura kieruje Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Powiatowy Rzecznik Konsumentów Obsługa biura, poradnictwo Zadania
Rzecznik Konsumentów jest instytucją samorządową o charakterze doradczym dla indywidualnego konsumenta. Nie ma uprawnień do kontroli, wydawania nakazów, zakazów, nakładania kar i grzywien, rzecznik może służyć konsumentowi przede wszystkim bezpłatną poradą prawną, a w celu wyegzekwowania należnych konsumentowi świadczeń wykorzystać uprawnienia procesowe. Jeśli mamy problem z:
MOŻEMY ZGŁOSIĆ SIĘ PO PORADĘ DO RZECZNIKA KONSUMENTÓW. UWAGA: Wszystkie sprawy wymagające interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy zgłaszać pisemnie w formie wniosku (wzór do pobrania poniżej). We wniosku należy opisać całą zaistniałą sytuację: przede wszystkim kiedy została zawarta umowa (zakupu towaru, usługi), co było przedmiotem umowy, przebieg zdarzenia – jakie działania podjął konsument celem wyegzekwowania swoich roszczeń – czy była wymiana korespondencji między konsumentem a przedsiębiorcą, czy były składane reklamacje; należy wskazać dlaczego konsument nie zgadza się z decyzją przedsiębiorcy, a także sprecyzować swoje roszczenie - żądanie. Wniosek powinien zawierać imię, nazwisko, adres, telefon, adres e-mail konsumenta oraz kserokopie niezbędnej dokumentacji (dowód zakupu, zgłoszenie reklamacyjne, odpowiedź na reklamację, kartę gwarancyjną, umowę, regulamin, itp.). Rzecznik realizuje wnioski oraz udziela odpowiedzi na zapytania mailowe bez zbędnej zwłoki, w kolejności wpływu – co do zasady do 30 dni od dnia zgłoszenia sprawy.
Wniosek do Polubownego Sądu Konsumenckiego Wniosek o przeprowadzenie mediacji do Urzędu Komunikacji Elektronicznej Wniosek do Rzecznika Finansowego |
ZyzanskaM |
2022-09-28 13:41:51 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | ZyzanskaM |
2022-09-28 13:41:47 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Do zadań Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy organizowanie i prowadzenie poradnictwa konsumenckiego poprzez udzielanie porad prawnych oraz prowadzenie mediacji w załatwianiu spraw konsumenckich. Zakres działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów określa ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Pracami Biura kieruje Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Powiatowy Rzecznik Konsumentów Obsługa biura, poradnictwo Zadania
Rzecznik Konsumentów jest instytucją samorządową o charakterze doradczym dla indywidualnego konsumenta. Nie ma uprawnień do kontroli, wydawania nakazów, zakazów, nakładania kar i grzywien, rzecznik może służyć konsumentowi przede wszystkim bezpłatną poradą prawną, a w celu wyegzekwowania należnych konsumentowi świadczeń wykorzystać uprawnienia procesowe. Jeśli mamy problem z:
MOŻEMY ZGŁOSIĆ SIĘ PO PORADĘ DO RZECZNIKA KONSUMENTÓW. UWAGA: Wszystkie sprawy wymagające interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy zgłaszać pisemnie w formie wniosku (wzór do pobrania poniżej). We wniosku należy opisać całą zaistniałą sytuację: przede wszystkim kiedy została zawarta umowa (zakupu towaru, usługi), co było przedmiotem umowy, przebieg zdarzenia – jakie działania podjął konsument celem wyegzekwowania swoich roszczeń – czy była wymiana korespondencji między konsumentem a przedsiębiorcą, czy były składane reklamacje; należy wskazać dlaczego konsument nie zgadza się z decyzją przedsiębiorcy, a także sprecyzować swoje roszczenie - żądanie. Wniosek powinien zawierać imię, nazwisko, adres, telefon, adres e-mail konsumenta oraz kserokopie niezbędnej dokumentacji (dowód zakupu, zgłoszenie reklamacyjne, odpowiedź na reklamację, kartę gwarancyjną, umowę, regulamin, itp.). Rzecznik realizuje wnioski oraz udziela odpowiedzi na zapytania mailowe bez zbędnej zwłoki, w kolejności wpływu – co do zasady do 30 dni od dnia zgłoszenia sprawy.
Wniosek do Polubownego Sądu Konsumenckiego Wniosek o przeprowadzenie mediacji do Urzędu Komunikacji Elektronicznej Wniosek do Rzecznika Finansowego |
ZyzanskaM |
2022-08-09 13:07:35 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | Piotr Szpila |
2022-08-09 13:07:31 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Do zadań Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy organizowanie i prowadzenie poradnictwa konsumenckiego poprzez udzielanie porad prawnych oraz prowadzenie mediacji w załatwianiu spraw konsumenckich. Zakres działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów określa ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Pracami Biura kieruje Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Powiatowy Rzecznik Konsumentów Obsługa biura, poradnictwo Zadania
Rzecznik Konsumentów jest instytucją samorządową o charakterze doradczym dla indywidualnego konsumenta. Nie ma uprawnień do kontroli, wydawania nakazów, zakazów, nakładania kar i grzywien, rzecznik może służyć konsumentowi przede wszystkim bezpłatną poradą prawną, a w celu wyegzekwowania należnych konsumentowi świadczeń wykorzystać uprawnienia procesowe. Jeśli mamy problem z:
MOŻEMY ZGŁOSIĆ SIĘ PO PORADĘ DO RZECZNIKA KONSUMENTÓW. UWAGA: Wszystkie sprawy wymagające interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy zgłaszać pisemnie w formie wniosku (wzór do pobrania poniżej). We wniosku należy opisać całą zaistniałą sytuację: przede wszystkim kiedy została zawarta umowa (zakupu towaru, usługi), co było przedmiotem umowy, przebieg zdarzenia – jakie działania podjął konsument celem wyegzekwowania swoich roszczeń – czy była wymiana korespondencji między konsumentem a przedsiębiorcą, czy były składane reklamacje; należy wskazać dlaczego konsument nie zgadza się z decyzją przedsiębiorcy, a także sprecyzować swoje roszczenie - żądanie. Wniosek powinien zawierać imię, nazwisko, adres, telefon, adres e-mail konsumenta oraz kserokopie niezbędnej dokumentacji (dowód zakupu, zgłoszenie reklamacyjne, odpowiedź na reklamację, kartę gwarancyjną, umowę, regulamin, itp.). Rzecznik realizuje wnioski oraz udziela odpowiedzi na zapytania mailowe bez zbędnej zwłoki, w kolejności wpływu – co do zasady do 30 dni od dnia zgłoszenia sprawy. Wniosek do Polubownego Sądu Konsumenckiego Wniosek o przeprowadzenie mediacji do Urzędu Komunikacji Elektronicznej |
Piotr Szpila |