Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2020-08-18 10:21:52 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | Piotr Szpila |
2020-08-18 10:21:50 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy Opis grafiki zajawki (PL): Analiza wniosku i dokumentacji złożonej przez klienta w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów,Na zdjęciu ręka męska i damska na biurku leżą papiery w damskiej ręce widać długopis | Piotr Szpila |
2020-05-21 08:58:37 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | Piotr Szpila |
2020-05-21 08:58:35 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Do zadań Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy organizowanie i prowadzenie poradnictwa konsumenckiego poprzez udzielanie porad prawnych oraz prowadzenie mediacji w załatwianiu spraw konsumenckich. Zakres działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów określa ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Pracami Biura kieruje Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Powiatowy Rzecznik Konsumentów Obsługa biura, poradnictwo Zadania
Rzecznik Konsumentów jest instytucją samorządową o charakterze doradczym dla indywidualnego konsumenta. Nie ma uprawnień do kontroli, wydawania nakazów, zakazów, nakładania kar i grzywien, rzecznik może służyć konsumentowi przede wszystkim bezpłatną poradą prawną, a w celu wyegzekwowania należnych konsumentowi świadczeń wykorzystać uprawnienia procesowe. Jeśli mamy problem z:
MOŻEMY ZGŁOSIĆ SIĘ PO PORADĘ DO RZECZNIKA KONSUMENTÓW. UWAGA: Wszystkie sprawy wymagające interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy zgłaszać pisemnie w formie wniosku (wzór do pobrania poniżej). We wniosku należy opisać całą zaistniałą sytuację: przede wszystkim kiedy została zawarta umowa (zakupu towaru, usługi), co było przedmiotem umowy, przebieg zdarzenia – jakie działania podjął konsument celem wyegzekwowania swoich roszczeń – czy była wymiana korespondencji między konsumentem a przedsiębiorcą, czy były składane reklamacje; należy wskazać dlaczego konsument nie zgadza się z decyzją przedsiębiorcy, a także sprecyzować swoje roszczenie - żądanie. Wniosek powinien zawierać imię, nazwisko, adres, telefon, adres e-mail konsumenta oraz kserokopie niezbędnej dokumentacji (dowód zakupu, zgłoszenie reklamacyjne, odpowiedź na reklamację, kartę gwarancyjną, umowę, regulamin, itp.) Wniosek do Polubownego Sądu Konsumenckiego Wniosek o przeprowadzenie mediacji do Urzędu Komunikacji Elektronicznej |
Piotr Szpila |
2020-01-07 07:51:35 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | Grzegorz Drewniak |
2019-12-19 13:02:43 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy Zajawka (PL): Organizowanie i prowadzenie poradnictwa konsumenckiego poprzez udzielanie porad prawnych oraz prowadzenie mediacji w załatwianiu spraw konsumenckich | Grzegorz Drewniak |