Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2019-12-19 09:50:35 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | Grzegorz Drewniak |
2019-12-19 09:50:03 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy Grafika zajawkowa: e91c70640a4c7a616a799edd488151a5e876438e.jpg | Grzegorz Drewniak |
2019-12-04 09:52:20 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | Piotr Szpila |
2019-12-04 09:52:17 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy Grafika zajawkowa: 31c4d1e170881296cef0de1e4316fc21a190ff18.jpg | Piotr Szpila |
2019-12-02 10:06:44 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Publikacja | Grzegorz Drewniak |
2019-12-02 10:06:41 | Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Do zadań Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy organizowanie i prowadzenie poradnictwa konsumenckiego poprzez udzielanie porad prawnych oraz prowadzenie mediacji w załatwianiu spraw konsumenckich. Zakres działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów określa ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Pracami Biura kieruje Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Powiatowy Rzecznik Konsumentów Obsługa biura, poradnictwo Zadania
Rzecznik Konsumentów jest instytucją samorządową o charakterze doradczym dla indywidualnego konsumenta. Nie ma uprawnień do kontroli, wydawania nakazów, zakazów, nakładania kar i grzywien, rzecznik może służyć konsumentowi przede wszystkim bezpłatną poradą prawną, a w celu wyegzekwowania należnych konsumentowi świadczeń wykorzystać uprawnienia procesowe. Jeśli mamy problem z:
MOŻEMY ZGŁOSIĆ SIĘ PO PORADĘ DO RZECZNIKA KONSUMENTÓW. UWAGA: Wszystkie sprawy wymagające interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy zgłaszać pisemnie w formie wniosku (wzór do pobrania poniżej). We wniosku należy opisać całą zaistniałą sytuację: przede wszystkim kiedy została zawarta umowa (zakupu towaru, usługi), co było przedmiotem umowy, przebieg zdarzenia – jakie działania podjął konsument celem wyegzekwowania swoich roszczeń – czy była wymiana korespondencji między konsumentem a przedsiębiorcą, czy były składane reklamacje; należy wskazać dlaczego konsument nie zgadza się z decyzją przedsiębiorcy, a także sprecyzować swoje roszczenie - żądanie. Wniosek powinien zawierać imię, nazwisko, adres, telefon, adres e-mail konsumenta oraz kserokopie niezbędnej dokumentacji (dowód zakupu, zgłoszenie reklamacyjne, odpowiedź na reklamację, kartę gwarancyjną, umowę, regulamin, itp.) Wniosek do Polubownego Sądu Konsumenckiego Wniosek o przeprowadzenie mediacji do Urzędu Komunikacji Elektronicznej |
Grzegorz Drewniak |